Organizacja pracy
6 – 7.30 | Zabawy dowolne według własnej inwencji dzieci (manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne itp.); działania nauczyciela o charakterze obserwacyjnym |
7.30 – 8.00 | Zabawy ogólnorozwojowe, indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dziećmi uzdolnionymi |
8.00 -8.20 | Zabawy integrujące grupę, wprowadzające w tematykę zajęć. Ćwiczenia poranne. |
8.20 – 8.30 | Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne- prawidłowe mycie rąk. |
8.30-9.00 | Śniadanie. Rozwijanie umiejętności prawidłowego posługiwania się sztućcami. Wdrażanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole i spożywania posiłków. Raz w miesiącu dzieci samodzielnie komponują własne śniadanie. |
9.00- 9.30(dzieci młodsze) 9.00 – 10.00 (dzieci starsze) |
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o program wychowania przedszkolnego, miesięczne plany pracy. |
9.30 – 11.15(dzieci młodsze) 10.00 – 11.15 (dzieci starsze) |
Czynności higieniczne.Drugie śniadanie. Spacery, gry i zabawy ruchowe na placu przedszkolnym ( w razie niepogody zabawy ruchowe w sali), obserwacje przyrodnicze, rozwijanie zainteresowań dzieci.Rozwijanie umiejętności posługiwania się językiem angielskim, gimnastyka korekcyjna- wg planu ustalonego dla każdej z grup. |
11.15 – 11.30 | Czynności higieniczno-porządkowe oraz przygotowanie do obiadu. |
11.30 – 12.00 | Obiad. Rozwijanie umiejętności samodzielnego spożywania posiłków oraz kulturalnego zachowania się przy stole. |
12.00 – 13.45 | Dzieci młodsze – odpoczynek poobiedni, Dzieci starsze – zabawy relaksacyjne i integrujące grupę, spotkania z literaturą dziecięcą, zabawy i ćwiczenia utrwalające zdobyte umiejętności i rozwijające wiadomości dzieci, gry i zabawy sportowe w ogrodzie przedszkolnym. Realizacja dodatkowych projektów, w których udział biorą poszczególne grupy. |
13.45 – 13.55 | Czynności higieniczne, porządkowe i przygotowanie do podwieczorku |
13.55 – 14.10 | Podwieczorek |
14.10 – 16.00 | Gry i zabawy stolikowe, dydaktyczne, zajęcia rozwijające zgodne z potrzebami dzieci, rozmowy kierowane, zabawy swobodne z inicjatywy dzieci. Omówienie wydarzeń dnia. |